Dobra wizytówka – co powinna zawierać?

Podstawową funkcją wizytówki jest poinformowanie odbiorcy o tym, kim jest posługująca się nią osoba, czym się zajmuje i w jaki sposób można się z nią skontaktować. Pełni niezwykle istotną rolę w procesie identyfikacji, pozwalając wywołać odpowiednie pierwsze wrażenie i pomagając budować profesjonalny wizerunek.

wymiana wizytówek

Wizytówki – ważny element identyfikacji. W jakich sytuacjach się nimi wymieniamy?

W dawnych czasach wizytówka, zwana biletem wizytowym, pełniła rolę identyfikacyjną i służyła powiadamianiu o chęci złożenia wizyty lub o złożeniu wizyty pod nieobecność gospodarzy. Współcześnie wizytówek używa się głównie nie w domenie prywatnej, lecz zawodowej. Stanowią one istotny element spotkań z kontrahentami, klientami oraz partnerami biznesowymi.

Wymiana wizytówek rządzi się swoimi prawami i podlega określonej etykiecie. Zainicjować ją powinna osoba o wyższej randze, a dojść do niej powinno po zakończeniu posiłku, jeżeli taki jest spożywany podczas spotkania, nigdy w trakcie. Wizytówkę należy podawać tak, by widoczne na niej informacje były od razu czytelne. Od odbiorcy wizytówki zasady dobrego wychowania wymagają, by przeczytał ją przed schowaniem do wizytownika.

Potrzebujesz wizytówki osobistej lub firmowej?
Poznaj szczegóły oferty:

Dlaczego warto mieć własne wizytówki?

Wizytówka przekazuje wiele informacji na temat osoby ją wręczającej oraz firmy, którą reprezentuje. Posiadanie własnej wizytówki jest niezwykle istotne dla nawiązywania relacji biznesowych oraz budowania pozytywnego wizerunku – osoby, firmy oraz prowadzącej przez nią działalności. Pomaga wzbudzić zaufanie i znacząco poprawia wiarygodność, stwarzając aurę rzetelności i profesjonalizmu. Firma posiadająca własną wizytówkę daje się również łatwiej zapamiętać, ponieważ skraca ona także czas potrzebny na przekazanie informacji kontaktowych między uczestnikami transakcji biznesowej oraz potencjalnymi klientami. 

Co powinna zawierać dobra wizytówka?

Z uwagi na pełnioną funkcję, wizytówka powinna przekazywać informacje niezbędne do nawiązania kontaktu z daną firmą lub osobą. Kluczowa jest przy tym czytelność zamieszczonych danych, dlatego, projektując wizytówkę, powinno się ograniczyć do niezbędnego minimum w postaci:

✓ imienia i nazwiska,
✓ nazwy piastowanego stanowiska, 
✓ adresu firmy, 
✓ numeru telefonu / numeru faksu, 
✓ adresu e-mail,
✓ adresu strony internetowej firmy. 

Na wizytówce można zamieścić także numer telefonu komórkowego, który umożliwi bezpośredni kontakt. Może się tam także znaleźć numer telefonu asystenta, nie jest to jednak wymagane. Druga strona wizytówki powinna pozostać pusta, oferując miejsce na odręczne zapisanie dodatkowego numeru kontaktowego, jeśli dana osoba zdecyduje się na jego udostępnienie.

wręczanie wizytówki firmowej

Właściwy projekt to podstawa

By wizytówka właściwie spełniała swoje zadania, powinna być wykonana według dobrze przemyślanego projektu. Istotne jest to, aby wizytówka była dopasowana do prowadzonej przez firmę działalności – międzynarodowe korporacje, gabinety lekarskie czy też kancelarie prawne będą łączyły się ze zgoła odmienną stylistyką niż pracownie parające się działalnością artystyczną. Warto przy tym pamiętać, że strona wizualna powinna korespondować z wyglądem strony internetowej, której adres umieszczono na wizytówce wśród niezbędnych informacji. Wybierając projekt, należy rozważyć wiele elementów, między innymi:

✓ kolorystykę,
✓ rodzaj papieru – kredowy, satynowy, ozdobny,
✓ zafoliowanie – przy pomocy folii błyszczącej, matowej, soft touch,
✓ zastosowanie wybiórczo lakieru UV, 
✓ wtłoczenie specjalnej folii metodą hot stampingu, 
✓ zastosowanie efektu 3D,
✓ zadrukowanie metodą sitodruku.

W zakresie rozmieszczenia informacji klasycznym schematem jest usytuowanie logo oraz nazwy firmy wraz z imieniem i nazwiskiem w części górnej lub centralnej wizytówki. Informacje kontaktowe z kolei umieszczane są zazwyczaj w części dolnej w pozycji centralnej lub wyrównanej do prawej strony.

Minimalizm i oryginalność

Oryginalna wizytówka o ciekawym, kreatywnym projekcie, daje niewątpliwie większą szansę na bycie zauważonym i zapamiętanym, co może przełożyć się na liczbę klientów, a w efekcie wyższy zysk. Podążając za oryginalnością, należy jednak zawsze pamiętać o czytelności zawartych na wizytówce informacji. Z tego powodu warto podążać za zasadą „mniej znaczy więcej” i zdecydować się na elegancki minimalizm. Projekt minimalistyczny przyciągnie wzrok, nie odwracając przy tym uwagi od najważniejszych informacji. 

Starannie zaprojektowana i wykonana z wysokiej jakości materiałów wizytówka to oznaka profesjonalizmu i doskonały sposób na pozyskanie nowych klientów i partnerów biznesowych. Zapraszamy do składania zamówień online lub odwiedzenia drukarni w Katowicach.