Promocja firmy: jak wykorzystać druk wielkoformatowy?

Twoim celem jest zwrócenie uwagi jak największej liczby klientów? Wiesz, że nie każdy z nich korzysta z mediów społecznościowych, ale z pewnością przemieszcza się samochodami, tramwajami czy też wybiera się w dalekie podróże autobusem lub pociągiem? Zainwestuj w druk wielkoformatowy!

baner przy drodze

Czym jest druk wielkoformatowy?

To druk cyfrowy, mogący osiągnąć od 50 cm do nawet kilku metrów szerokości. Takie wydruki, wykorzystujące m.in. technikę solwentową, termosublimacyjną, offsetową, lateksową czy UV, powstają najczęściej na folii, papierze oraz banerach. Co istotne, ponieważ stworzone w ten sposób wydruki są często wystawione na działanie zmiennych warunków atmosferycznych, jak deszcz, wiatr czy słońce, muszą cechować się wytrzymałością.


Druk wielkoformatowy – zastosowanie

Ten rodzaj druku wykorzystuje się do billboardów, airboardów, banerów, szyldów, reklam świetlnych (np. w galeriach handlowych), rollupów, stojaków reklamowych, ale również do oklejania pojazdów. W ostatnim przypadku często wykorzystuje się folię magnetyczną, którą szybko można zdjąć z pojazdu. Dzięki temu po ulicach naszych miast jeżdżą autobusy, które w jednym miesiącu mogą reklamować repertuar teatralny, a w innym brać udział w kampanii społecznej dotyczącej np. kulturalnego zachowania w pojazdach komunikacji miejskiej. Druk wielkoformatowy to również plakaty na słupach ogłoszeniowych czy przystankach, intrygujące przechodniów formą i treścią; a także wydruk na szkle, często widoczny w witrynach banków czy sklepów.

Co ciekawe, druk wielkoformatowy wykorzystuje się również w dokumentacji budowlanej i architektonicznej, tworzeniu fototapet, a także podczas wykonywania scenografii i przygotowywania eventów.


Druk wielkoformatowy – także poza miastem

Duże rozmiary, ale i solidne wykonanie to powód, dla którego wydruki wielkoformatowe są dużą pomocą w reklamie. Estetycznie wykonane billboardy potrafią przykuć wzrok podczas długiej podróży. Dzięki temu można trafić do dużego grona odbiorców, a marka staje się rozpoznawalna.

Jeśli zależy nam na mobilnej reklamie, świetnie sprawdzi się car wrapping, czyli reklama wielkoformatowa zamieszczona na samochodach. Auto poruszające się w miejscach o dużym natężeniu ruchu, przemierzające cały kraj, to dobry sposób na przyciągnięcie klientów z nowych miejsc. Jeśli interesuje Cię oklejanie samochodów, to zachęcamy do kontaktu z naszą drukarnią w Katowicach.

Rozważasz zainwestowanie w druk wielkoformatowy?

Reklama zewnętrzna – kiedy się sprawdzi?

Do zaprezentowania swojej działalności druku wielkoformatowego używają osoby związane m.in. z branżą meblową, hotelarską, transportową, eventową, gastronomiczną (w tym cateringową), handlową, edukacyjną (np. szkoły jazdy), ale także fryzjerską czy kosmetyczną.

Zaletą reklamy z wykorzystaniem druku wielkoformatowego w Katowicach jest przede wszystkim widoczność, długi czas ekspozycji oraz trwałość.

wielkoformatowy wydruk

Warunki stosowania reklamy wielkopowierzchniowej

Decydując się na reklamę wielkopowierzchniową, warto pamiętać o ustawie krajobrazowej z 2015 r. Określa ona, w jakich warunkach może pojawić się reklama. Zakazuje m.in. umieszczania jej na zabytkach, miejscach pamięci narodowej czy murach cmentarzy. Wymaga również, aby reklamy wielkoformatowe nie kontrastowały z przestrzenią publiczną oraz nie nawiązywały do przesądów i łatwowierności dzieci. Co istotne, ustawa przypomina, że każda reklama, zwłaszcza ta zewnętrzna, powinna być bezpieczna dla ludzi, zwierząt oraz obiektów (w tym pojazdów) znajdujących się w pobliżu.

Jako przykład kontrowersyjnego zastosowania reklamy wielkopowierzchniowej podaje się tu zwykle reklamy wydrukowane na siatce winylowej (mesh) zawieszane na budynkach podczas prac remontowych. Choć przepuszczają światło i dzięki temu mieszkańcy bloku czy kamienicy nie przebywają w ciemnościach, ustawa zwraca uwagę, by treść i forma reklamy nie kolidowała z otoczeniem (np. reklama napojów alkoholowych czy kreskówek na renesansowych budynkach w reprezentacyjnej dzielnicy miasta). Dobrym rozwiązaniem jest wówczas wizualizacja elewacji, jaka będzie gotowa po remoncie. 

Reklama wielkopowierzchniowa – dobre praktyki

W twórczy sposób nośnik reklamowy wykorzystała kilka lat temu firma kurierska DHL – zamiast zawiesić prosty baner, ubrała go w formę przypominającą otwartą paczkę, odbieraną przez klientów.

Ciekawym przykładem reklamy wielkoformatowej – choć nie jest to druk, ale mural – jest również twórczość Alicji i Dawida Sobiechów z Bydgoszczy. Na ścianach kilku bydgoskich kamienic zamieścili reklamy stylizowane na gazetę retro. Niecodzienna reklama przykuwa wzrok turystów, którzy dowiadują się z niej nie tylko o działających w mieście uczelniach, ale i o Starej Mydlarni, piekarni, sklepie z wędlinami, centrum medycznym czy usługach kominiarskich.