Jak zaprojektować pudełko na perfumy?

Powiedzenie, że nie ocenia się książki po okładce, to błędne przekonanie. Współcześnie trudno jest zainteresować klienta produktem, bez zaprojektowania odpowiedniego opakowania, wyróżniającego się na tle innych. Projektowanie pudełka na perfumy to kolejny etap strategii marketingowej, którego żaden producent nie powinien pomijać. Jak zatem zaprojektować oryginalne, ale jednocześnie estetyczne opakowanie na perfumy?

logo firmy na długopisie

Ogromna konkurencja na rynku handlowym zmusza producentów perfum do podejmowania wielu wyborów, które będą miały wpływ na zainteresowanie potencjalnego klienta produktem. Jednym z nich jest odpowiedni projekt pudełka na perfumy. Dzięki niemu zwiększa się zainteresowanie konkretnym zapachem, a co się z tym wiąże – zwiększa się jego sprzedaż. Czym się kierować podczas tworzenia projektu opakowania na perfumy?

Zasady projektowania pudełek na perfumy

Opakowanie perfum powinno przyciągać wzrok, a także wyróżniać się na półce w perfumerii spośród innych produktów. Oryginalne pudełko nie zawsze będzie krzykliwe, kolorowe oraz pełne detali, które ten wzrok faktycznie przyciągają. Współcześnie to właśnie minimalizm i elegancja odgrywają największą rolę podczas projektowania pudełka na perfumy.

Projekt opakowania powinien spełniać kilka podstawowych zasad, aby faktycznie pudełko pełniło swoją rolę i przyciągało wzrok zainteresowanych klientów. Samo opakowanie powinno być spersonalizowane do perfum, jakie się w nim znajdą, ale jednocześnie musi ono być spójne z resztą produktów oferowanych przez markę. Dlatego też wiele projektów uwzględnia kolorystykę, która doskonale łączy się z designem flakonu. Pudełko musi zatem korespondować ze swoją zawartością. Jeśli natomiast na rynek będzie wypuszczana nowa seria, warto zadbać o to, aby opakowania pasowały do siebie.

Przy projektowaniu opakowania na perfumy, nie można również zapomnieć o grupie docelowej, do której skierowany jest sam produkt. Inaczej będzie wyglądało pudełko na perfumy dla nastolatków, inaczej dla młodych dorosłych, a jeszcze inaczej dla osób starszych. Tworząc zatem projekt opakowania perfum warto wziąć pod uwagę panujące na rynku trendy bądź zdecydować się na klasyczne, ponadczasowe rozwiązania.

Planujesz wypuścić własną linię perfum?
Stwórz odpowiednie opakowania z naszą pomocą!

Jak dopasować pudełko do perfum?

Dopasowane pudełko do perfum to klucz do sukcesu. Nie chodzi tu jednak o jego rozmiar, ale przede wszystkim stylistykę. Spersonalizowane pudełka na perfumy są estetyczne, a także przyciągają uwagę. Zdradzają również klientom możliwą zawartość, przez co znacznie częściej perfumy są testowane w perfumeriach.

Wielu producentów decyduje się na projekt pudełek na perfumy, który będzie odpowiadał nutom zapachowym zawartości. Jeśli zatem w perfumach przeważają nuty kwiatowej – dobrym pomysłem jest wykorzystanie na opakowaniu motywu roślinnego. Analogicznie warto postąpić z nutami orientalnymi, drzewnymi czy pudrowymi. Najciekawsze projekty powstają właśnie w oparciu o zapach, a dostosowane do stylistyki marki i samego flakonu – wzbudzają zaufanie i zainteresowanie klientów.

Istotną kwestią będzie także zaprojektowanie opakowana na perfumy, które będzie jednocześnie proste i minimalistyczne, ale również innowacyjne. Taką zasadą kierują się przede wszystkim światowej sławy producenci, którzy w swoich projektach uwzględniają każdy detal i dbają o jakość wydruku. Dlatego też nie bez znaczenia ma również rodzaj materiału, a także funkcjonalność oraz bezpieczeństwo samego opakowania.

długopis z logo firmowym

O czym należy pamiętać projektując pudełko?

Projekt pudełka ma za zadanie budować pozytywny wizerunek marki. To, co potencjalny klient zobaczy na opakowaniu to jedno. Istotną kwestią będzie również jakość wykonania druku, jak i idealne przeniesienie projektu na produkt fizyczny. Dlatego też w przypadku produkowania opakowań do perfum, warto skorzystać z usług profesjonalnej drukarni, która zapewni odpowiednią jakość druku, doskonale odwzorowując projekt i zastosowane w nim kolory.

Profesjonalny projekt pudełka na perfumy powinien zainteresować klienta, a następnie zachęcić go do zakupu. Dlatego tak istotne jest stworzenie projektu spójnego z zawartością, a jednocześnie dostosowanego go do rodzaju perfum i grupy docelowej. Minimalistyczne i klasyczne pudełka na perfumy od wielu lat sprawiają, że produkt sprzedaje się lepiej. Prostota opakowania, a także podkreślenie jego związku z zawartością i spójnością całej marki sprawią, że projekt pudełka z pewnością spełni swoje zadanie i zwiększy sprzedaż.