Roll-up - kiedy warto go kupić?

Roll-upy to w ostatnich latach jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingowych. Chętnie wybierane są zwłaszcza przez małych, rozwijających się przedsiębiorców. Dowiedz się, czym jest roll-up, i jak mądrze zainwestować w jego wydruk.

przykładowe rollupy

Co to jest roll-up?

Roll-up to rodzaj przenośnego banera o standardowych wymiarach 85 cm na 200 cm, 100 cm na 200 cm, 120 cm na 200 cm lub niekiedy 150 cm na 200 cm. Plansza reklamowa daje się łatwo rozwijać i zwijać w rulon, a lekka konstrukcja składająca się z listwy i wysięgnika pozwala na ustawienie roll-upa gdziekolwiek, bez konieczności opierania go czy też zawieszania na ścianie. Swoim działaniem roll-upy przypominają trochę przenośny ekran do wyświetlania obrazów z rzutnika, są jednak lżejsze i bardziej stabilne.

Roll-upy tworzone są, by ta sama grafika reklamowa mogła zostać wielokrotnie wyeksponowana podczas różnych wydarzeń. Ich montaż i demontaż zajmuje krótką chwilę i nie wymaga specjalnego doświadczenia. Wiele przedsiębiorstw tworzących tego rodzaju nadruki załącza do gotowych roll-upów torby lub pokrowce ułatwiające transport i zabezpieczające banery przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Warto dodać, że na koniec kampanii reklamowej możesz wymienić dotychczasową planszę roll-upu.

Chcesz stworzyć roll-up?
Skontaktuj się z nami:

Roll-up jako rodzaj narzędzia Point of Sale

Point of Sale (POS) to angielskie określenie na materiały reklamowe i narzędzia wspierające sprzedaż, do których zaliczamy również stojaki na ulotki, naklejki, makiety i infokioski. Do zalet POS należy możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców w miejscach, z którymi wiąże się ich codzienność, jak na przykład galeria handlowa, urząd miejski lub uczelnia. Materiały POS zapewniają bieżący kontakt potencjalnych klientów z marką, co znakomicie wpływa na jej rozpoznawalność. 

Być może zastanawiasz się, czy w dobie social mediów warto jeszcze inwestować w reklamę typu POS. Jak najbardziej! Doświadczenia przedsiębiorców pokazują, że taka forma marketingu wciąż jest skuteczna, a przy tym dużo tańsza niż wykupienie reklamy w lokalnej telewizji lub radio. Jeżeli zainwestowałeś już w płatne reklamy w witrynach internetowych, zakupu POS nie odczujesz jako dużego wydatku, a może on znacznie podnieść Twoje wyniki sprzedażowe.

rollup w biurze

Zastosowanie roll-upów

Roll-upy znajdują niezwykle szerokie zastosowanie w marketingu. Korzystają z nich producenci urządzeń domowych, rękodzielnicy, agenci ubezpieczeniowi i agenci nieruchomości, a także instytucje kultury, szkoły i uniwersytety. Roll-up możesz zabrać ze sobą na targi i w ten sposób zadbać o odpowiednio widoczne oznakowanie swojego stoiska. Możesz postawić go obok sceny na sponsorowanym przez Ciebie wydarzeniu, by jego uczestnicy dowiedzieli się o Twojej firmie i wartościach, które wspiera. 

Roll-up świetnie zaprezentuje się na zdjęciach z organizowanych eventów. Jeśli biuro stanowi jedno z wielu we współdzielonym z innymi przedsiębiorcami budynku, możesz użyć go jako drogowskazu do Twojej firmy. Rozwijane banery są doskonale widoczne z daleka, a jednocześnie nie zajmują zbyt dużo miejsca. Poprawnie ustawione nie zawadzają przechodniom.

Jak przygotować dobrą grafikę na roll-up?

Grafika, którą chcemy zaprezentować na roll-upie powinna być spójna, przejrzysta i do pewnego stopnia minimalistyczna. Nie chcemy bowiem przytłoczyć oglądającego oszałamiającą ilością informacji, kształtów i kolorów, lecz sprawić, by zapamiętał kilka najważniejszych faktów o naszym produkcie.

Na roll-upie koniecznie powinno znaleźć się chwytliwe hasło, które zapadnie w pamięć, dane kontaktowe, adres strony internetowej oraz logo. Im dana informacja jest ważniejsza, tym bliżej wysokości wzroku odbiorcy powinna się znajdować. By roll-up wyglądał profesjonalnie, nie możemy zaniedbać kwestii rozdzielczości. Musi przyjąć ona wysokie wartości, co najmniej 150 DPI w trybie kolorystyki CMYK przy skali 1:1. Wysyłając plik z grafiką do drukarni, najlepiej użyj formatu PDF lub TIFF.

Zastanawiasz się, w jaki sposób wybrać drukarnię, której powierzysz wykonanie swojego roll-upu w Katowicach? Zdecyduj się na firmę, która posiada szeroką ofertę druku wielkoformatowego - jak nasza drukarnia Adatto. Zachęcamy do zapoznania się z portfolio.