TOP 5 pomysłów jak wyróżnić swoją firmę

Prowadzenie biznesu wymaga wiedzy z obszaru biznesu i zarządzania, ale także psychologii. Jedną z metod na wyróżnienie się wśród konkurencji jest stosowanie metod poprawiających wizerunek firmy. Jakie są zalety i korzyści ich stosowania?

pomysły na wyróżnienie firmy

Dlaczego warto wyróżnić firmę?

Firma, która chce się wyróżnić na tle konkurencji, powinna podejmować wszelkie kroki ku temu, aby dbać o dobrą reputację i zadowolenie klientów. Ważne jest kreowanie pozytywnego wizerunku i posiadanie cech szczególnych, dzięki którym łatwiej będzie zidentyfikować firmę i przywoływać ją w pamięci. Niektóre badania wskazują, że zapamiętanie marki/produktu/usługi jest najbardziej skuteczne, jeśli odbiorca zobaczy reklamę minimum 5 razy. Czy to dużo, czy mało, zależy od grupy docelowej i wielu innych czynników.

Dzięki prostym sposobom możesz skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców. Jest to konieczne, ponieważ konkurencja jest bardzo duża niemal w każdej branży, a rozbudowany rynek może nie ułatwiać prowadzenia biznesu. Trzeba też pamiętać o tym, że współczesnych klientów cechuje niska lojalność i chęć poszukiwania różnorodności. Jeśli nie zaspokoisz potrzeb klienta, szybko się znudzi i kupi u konkurencji.

 

dbanie o klientów

Jak być o krok przed konkurencją? 

Stosowanie różnych technik marketingowych, m.in. wykorzystanie odpowiedniego projektu graficznego, pozwala na wyróżnienie się wśród innych firm o podobnym profilu działalności i zbudowanie przewagi konkurencyjnej. Aby dotrzeć do klienta, konieczne jest budowanie pozytywnych doświadczeń i relacji, a także umiejętne przekonywanie do siebie i swoich produktów lub usług. Jeśli chcesz być zawsze o krok przed konkurencją,musisz pamiętać, że ważne jest nie tylko dbanie o nowych, ale też o relacje z już pozyskanymi klientami. Często zdarza się, że nowi klienci mają lepsze warunki współpracy niż wieloletni klienci. Zadbaj o komfort zarówno jednych, jak i drugich. Pomóc w tym mogą nasze pomysły na to, jak wyróżnić firmę.

 

Potrzebujesz pomocy przy wyborze odpowiedniego narzędzia marketingowego?
Doradzimy Ci:

Oklejanie witryn

Witryny sklepowe przyciągają wzrok i pozwalają na wykorzystanie dużej przestrzeni reklamowej. Co więcej, wielu przechodniów mijających witrynę prawdopodobnie zobaczy taką reklamę, co powinno bezpośrednio przełożyć się na konwersję. Oklejanie witryn to też dobry sposób na subtelne oddzielenie strefy ulicznej od strefy przeznaczonej na świadczone usługi. Dobrym przykładem może być oklejenie witryny w salonie kosmetycznym czy w piekarni.

Potykacze

Systemy reklamowe o większych gabarytach to idealny sposób, aby przyciągnąć wzrok, zaciekawić i wzbudzić potrzebę. Jednym z nich są tak zwane potykacze, czyli dwie tablice połączone ze sobą przy użyciu zawiasu na górze. Łatwo je rozpoznać po tym, że tworzą charakterystyczną literę “A”. Dzięki temu tekst reklamowy można napisać z dwóch stron i będzie on widoczny zarówno dla osób idących w jedną, jak i w drugą stronę.

Potykacze często można spotkać przed wejściem do restauracji czy piekarni, ponieważ rozłożona tablica przed wejściem jest idealnym sposobem na zachęcenie klienta do wejścia do lokalu i zakupu, nawet jeśli początkowo tego nie planował.

Długopisy z logo

Faktem jest, że długopisy często się gubią, a także przechodzą “z rąk do rąk”. Bywają też w wielu miejscach i wśród różnych ludzi. Wykorzystaj to. Budowanie świadomości marki to ważny krok w niemal każdej strategii marketingowej. Długopisy z logo to niedrogie, ale bardzo skuteczne rozwiązanie. Długopisy reklamowe z logo firmy przede wszystkim są praktyczne, funkcjonalne i eleganckie, dzięki czemu stanowią doskonały przykład podarunku.

Torby reklamowe 

Nadruk na torbie wykonany w dobrej drukarni wygląda bardzo profesjonalnie. Dzięki temu wręczenie torby papierowej z nadrukiem swojemu klientowi ma duże znaczenie wizerunkowe. Ostatnio popularne są także bawełniane torby z logo firmy. Większa świadomość w ramach ochrony środowiska sprawia, że coraz więcej osób chętniej wykorzystuje przedmioty z naturalnych materiałów. Torby reklamowe są doskonałym rozwiązaniem, aby spakować w nie drobne upominki, a jednocześnie mogą być praktycznym prezentem, ponieważ można je wykorzystać wielokrotnie.

Pylony reklamowe

Zaznaczenie obecności firmy w przestrzeni jest bardzo ważne, aby móc łatwo ją odnaleźć w gąszczu innych miejsc. Wysoka, podłużna forma może zawierać zarówno elementy reklamowe, jak i informacyjne. Na pylonie najczęściej znajduje się logo firmy i nazwa. Dzięki temu firma może zaznaczyć swoją obecność na tle innych.

W ofercie naszej drukarni w Katowicach posiadamy pełną gamę produktów, które idealnie sprawdzą się podczas targów, szkoleń, prezentacji czy w codziennym użyciu - zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą.