Zastosowanie stojaków reklamowych. Jak stworzyć chwytliwy potykacz?

Różnego rodzaju sklepy, restauracje czy biura usługowe starają się zyskać jak największą grupę konsumentów. Jak wiadomo nie od dziś - dźwignią handlu jest reklama. Sposobów na skuteczny marketing jest wiele, jednak skupimy się na jednym z nich, czyli potykaczu reklamowym. Czym on właściwie jest i na czym polega jego fenomen? Jak go stworzyć oraz dlaczego warto to zrobić?

potykacz przed restauracją w Katowicach

Czym jest potykacz i gdzie można go spotkać?

Potykacz to dwie krzyżujące się tablice kredowe, które połączone są u góry zawiasami, przypominając kształtem literę A. Służy do umieszczania na nim krótkich tekstów reklamowych, sloganów, oferty, np. za pomocą kredy lub pisaka. Zdarza się również, że potykacz jest gotowym projektem graficznym, nadrukowanym na tablicę. Można na nich również wieszać plakaty, ulotki, banery informujące o promocjach. Krótko mówiąc – jest to tablica reklamowa. 

Znaleźć można je zarówno w małych, jak i dużych miastach, przed wszelkimi zakładami usługowo-handlowymi, takimi jak kawiarnie, bary, osiedlowe sklepy spożywcze czy warzywniaki. Wykonane są zazwyczaj z drewna, metalu lub tworzyw sztucznych. 

Ustawiane są one zazwyczaj na chodniku przed wejściem, bezpośrednio na drodze przechodniów. W terminologii specjalistycznej przyrząd ten nazywa się ekspozytorem lub tablicą OWZ od słów: otwórz, złóż i zamknij.

Myślisz o kupieniu potykacza?
Zobacz naszą ofertę:

Potykacz – popularna forma reklamy

Potykacz to chętnie wykorzystywana forma reklamy, ze względu na niskie koszty zakupu i utrzymania, łatwość w obsłudze oraz możliwość wielokrotnego użytku. 

Stojaki reklamowe mogą w sposób przystępny przekazywać wiele informacji. Pomagają w ekspozycji tych najważniejszych, które mają największe znaczenie dla klienta, a także są istotnym elementem kreowania wizerunku i marki danego przedsiębiorstwa czy usługodawcy. Wykorzystując odpowiednie narzędzia marketingowe, można stworzyć komunikaty, które przykują wzrok, zatrzymają na chwilę przechodnia i w ostatecznym rezultacie – skłonią do wejścia do lokalu i skorzystania z usług.

Zalety potykaczy dostrzegają nie tylko właściciele lokalów gastronomicznych czy handlowych. Coraz częściej korzystają z nich salony piękności, fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu, a także biura turystyczne, stacje paliw. Naturalnym widokiem jest również ich obecność w placówkach oświaty (szkoły, uczelnie) oraz kultury (kina, teatry, MOK-i), obiektach użyteczności publicznej (urzędy) i przychodniach zdrowia. 

Potykacz stanowi skuteczną formę marketingu i budowania wizerunku. Jest w stanie zwielokrotnić liczbę klientów, a co za tym idzie – zwiększyć zyski ze sprzedaży produktów czy usług.

pusty potykacz reklamowy

Co powinno znaleźć się na potykaczu?

Powinny znaleźć się na nim jak najbardziej skrótowe informacje, lecz przekazane w sposób interesujący. Uwaga konsumenta jest cenna, lecz krótkotrwała, gdyż naszą społeczność otacza wiele bodźców, reklam, przekazów. Komunikat na potykaczu powinien zatem potrafić skupić na sobie uwagę przechodnia np. za pomocą użytych kolorów, grafik, logo. Dobrze sprawdzają się zabawne slogany i sprytne nawiązania do memów internetowych.

Znaleźć się tam mogą: menu, repertuary, wykazy dyżurów, ogłoszenia. Informacje mogą być napisane odręcznie za pomocą kredy lub flamastra czy też przyklejone w wydrukowanej formie. Oprócz haseł reklamowych, dobrze jest zamieścić na nim dane kontaktowe oraz logo, tak aby zapisało się ono w pamięci przechodniów.

Dlaczego warto zaprojektować stojak reklamowy?

Potykacze mogą reklamować nie tylko produkty i usługi, ale też wydarzenia kulturowe, takie jak warsztaty, spotkania autorskie czy koncerty. Są wielorazowego użytku, zatem nie trzeba się często zaopatrywać w nowe egzemplarze. Stojak, przy dobrym traktowaniu, może spełniać swoją funkcję przez długie lata. 

Jego budowa nie jest ani skomplikowana, ani trudna w obchodzeniu się, zatem nie powinna sprawiać problemu pracownikom, którym przydzielono zadanie obsługi potykacza. Stojaki reklamowe są lekkie, dobrze wykonane, trudne do zniszczenia, a co najważniejsze – funkcjonalne. Znajdują zastosowanie w wielu branżach polskiej gospodarki. Można zaprojektować stojak pojedynczy lub podwójny, który pozwoli na zamieszanie informacji z obu stron, zwiększając tym samym zasięg przekazu reklamowego. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do naszej drukarni w Katowicach.