Dowiedz się, dlaczego warto projektować własne pudełka i opakowania

W środowisku napędzanym przez konsumentów, oryginalne i wyróżniające się opakowanie jest czymś niezbędnym. Warto zwrócić uwagę na potrzeby klientów, którzy kupią nasz produkt, a te zmieniają się w zależności od kraju, kultury oraz stylu życia.

W Szwajcarii czy w Skandynawii popularnością będą cieszyć się grafiki proste i minimalistyczne na naturalnych, tekturowych opakowaniach. Natomiast w Hiszpanii uwagę klienta przykują odważne tekstury, jaskrawe kolory (z dominacją czerwonego) i ciekawe wzory. We Francji nowoczesny design będzie opierał się w dużej mierze na artystycznej typografii. 

 

personalizowane opakowanie

Dlaczego warto personalizować opakowania?

Personalizacja opakowań jest częścią strategii marketingowej każdej firmy i stanowi wartość dodaną dla marki - pomaga w kreowaniu wizerunku.

Pudełka na perfumy, na odzież, buty czy opakowania na wyroby cukiernicze, nie muszą wcale być nudne - indywidualny nadruk sprawi, że będą miały właśnie to coś i… przyciągną oko konsumenta


Korzyści, które czerpiemy, stawiając na własne, oryginalne opakowania to: 

• Promowanie marki - spersonalizowane opakowania to bardzo skuteczny rodzaj reklamy. Klient zainteresuje się nadrukiem, gdy będzie otwierał opakowanie, by wyciągnąć jego zawartość, a logotyp zapadnie w jego pamięci. 
• Wyróżnienie się na tle konkurencji dzięki prezentacji spójnego wizerunku firmy.
• Firma jest kojarzona z określonymi wartościami. Używając pudełek tekturowych, nadających się do recyklingu, pokażemy zaangażowanie naszej firmy w ochronę środowiska.


Opakowania tekturowe są niczym czysta kartka papieru, ponieważ możemy na nich wydrukować dosłownie wszystko. Grafiki mogą być czarno-białe lub kolorowe, zawierać tekst lub nie, mogą nieść ze sobą jakieś konkretne przesłanie, które chcemy przekazać klientowi


Szansa na zwiększenie zasięgu reklamy: ciekawe i ładne opakowanie tekturowe często wykorzystywane jest ponownie. Można schować je do szafki, by któregoś dnia zapakować w nim drobny prezent dla przyjaciela. Estetyczne pudełka wykorzystywane są także do przechowywania drobiazgów.

pudełka
Chcesz wykonać personalizowane opakowania w Katowicach? Jako drukarnia oferujemy szeroką gamę rozwiązań w zakresie tworzenia oryginalnych pudełek. Przyjdź do nas ze swoim pomysłem, a my zajmiemy się realizacją!

Jak skutecznie spersonalizować opakowanie?

Projektując opakowanie, powinieneś wziąć pod uwagę kilka faktów: 

• Firma mająca swoje własne, spersonalizowane opakowania sprawia wrażenie większej i bardziej liczącej się na rynku;
• Spersonalizowane pudełko lub opakowanie powinno przyciągnąć uwagę klienta i sprawić, że zawiesi on na nim wzrok - ciekawe logo czy slogan zapadnie w pamięci na dłużej;
• Na spersonalizowanym opakowaniu powinno znaleźć się logo, logo ze sloganem firmy lub logo ze sloganem i grafiką - niezwykle istotne w budowaniu wizerunku marki jest to, by każdy kolor, rodzaj czcionki i grafika współgrały z całością wizerunku, niewskazane jest chociażby używanie całkowicie innych kolorów lub czcionek, ponieważ produkt nie zostanie skojarzony z naszą marką;

• Prostota jako trend króluje w branży opakowań już od kilku sezonów. Coraz więcej użytkowników poszukuje prostego designu. Bardzo częstym błędem jest wypełnianie opakowania naklejkami, etykietami lub komunikatami, które rozpraszają i przytłaczają konsumenta. Należy pamiętać, że marka powinna pokazać klientowi produkt/usługę w sposób, który ułatwi mu podjęcie decyzji o zakupie. Przykładem do naśladowania jest m.in. firma Apple - dzięki swoim minimalistycznym, prostym projektom zapewniają poczucie bezpieczeństwa i schludności - to za to pokochali ich klienci.

• Jako że konsumenci stają się coraz bardziej świadomi ekologicznie, pracują nad nawykami i chcą przyczyniać się do recyklingu, warto zachęcić ich do zakupu produktu, korzystając z biodegradowalnych pudełek.